Skip to content

Notariskantoor Dangremond

Voor de overdracht van een woning en het regelen van een hypotheek heb je een notaris nodig.

Voordat je bij de notaris zit om de akte van levering (de akte van overdracht) en de hypotheekakte te ondertekenen, is er al heel wat gebeurd. Het notariskantoor heeft de koopovereenkomst ontvangen en dat bevestigd aan de verkoper en de koper, de waarborgsom van 10% is door de koper gestort bij de notaris en die heeft dat aan de verkoper en de koper bevestigd. Verder zijn de akten van levering en hypotheek en de nota’s van afrekening opgesteld en heeft het notariskantoor het geld bij de bank opgevraagd. Als de verkoper een hypotheek op het huis heeft, dan heeft het notariskantoor ervoor gezorgd dat die hypotheek uit de verkoopopbrengst wordt afgelost en dat de hypotheek wordt uitgeschreven (geroyeerd) bij het kadaster. Voordat de akten worden ondertekend geeft de notaris nog een toelichting op de stukken. Daarna worden de akten ingeschreven bij het kadaster. De volgende werkdag doet de notaris nog een aantal controles en vervolgens wordt de verkoopopbrengst uitgekeerd aan de verkoper.

Dit is slechts een greep uit de handelingen die worden verricht bij de overdracht van een woning.

Bij Notariskantoor Dangremond helpen we u graag om dit hele proces te verzorgen en u daarin zoveel mogelijk te ontzorgen.

Ook op het gebied van bedrijfsmatig onroerend goed, agrarisch onroerend goed, testamenten, levenstestamenten, het afwikkelen van nalatenschappen, het oprichten van B.V.’s, het verzorgen van aandelenoverdrachten, fusies, splitsingen, et cetera, kunt u bij ons terecht.

Ons deskundige en enthousiaste team staat voor u klaar en denkt graag met u mee.

Tijdens het Midden Nederland Woonevent op 5 oktober a.s. kunt u kennismaken met ons kantoor en zijn we aanwezig om uw vragen te beantwoorden. Graag tot ziens!

https://www.dangremond-notarissen.nl/